Händer inget eller....

Jag tappade sugen på att blogga om mitt hästliv!
 
Först hovbölden sen ett rejält balltramp och nu ett rejält sår på vänster framben!
 
Så kan det gå och hur det gick till med såret har jag ingen aning om! Hon har haft riktigt ont men ändå skött sig bra när vi har rengjort och lindat henne. Som tur är har det inte blivit någon infektion i såret och nu hoppas vi att det läker snabbt! Hon har flera skrapmärken på benen och en reva på höger sida ovanför bakknäet.
 
På bilden kan ni ana såret och att hoven ser ut som den gör beror på att hon har hovbölden på samma ben.
 
 
Men Disa har varit vid gott mod och har fått gå en vecka i mindre hage men har nu fått gå ut i större hage.
 
 
Jag kan erkänna att jag är rätt uttråkad!!! Men snart är vi på G igen, det lovar jag!
 
Idag har Equieterapueten varit i stallet och gått igenom Disa. Tyvärr kunde jag inte vara med, så Annelies dotter var där och hjälpte mig med det!
 
Disa är sned i bäckenet bak och i bogarna fram. Disa fick lite akupunktur och det sneda rättades till så gott det gick. Nu skall jag strecha Disa före och efter ridningen och Equieterapeuten skall göra ett återbesök om 4-6 veckor. Disa hade inte varit så glad för behandlingen men allt hade gått bra!
 
Nu, mina vänner, ser vi framåt och hoppas att vi snart är ute och rider igen!
 
Under denna tiden som bloggen har legat i träda har vi även hunnit besöka vår underbara dotter i Hamburg <3
 
 
Vi hade kanonroligt och Hamburg visade sig från sin soligaste och bästa sida!
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Nej men vilken fruktansvärd otur Disa har nu då! Håller tummarna för att hon får förbli frisk och hel hädanefter.

Kommentera här: