Jisses!

Eftersom jag har hjälp av Annelie måndagar och tisdagar nu för tiden kommer det nog inte att bli så mycket uppdateringar just de dagarna, kan ju vara intressant att veta. Igår blev det akutläge på jobbet så jag fick jobba sent, därför var jag inte i stallet igår heller. Tur att jag har Annelie som alltid ställer upp och hjälper mig!
 
Idag var det äntligen dags och det var riktigt skönt att komma ut till stallet. Disa mår bra och kom naturligtvis i full galopp mot mig i hagen och eftersom det är blött och halkigt i hagen halkade hon ordentligt med sitt framben när hon skulle stanna vid grinden. Just på det frambenet som hon haft senskadan på! HJÄLP!!! Iallafall märkte jag inget, ingen värme eller nåt annat, så vi får hoppas att det gick bra!
 
Sen pysslade jag och grejade och idag blev det en tur i paddocken. Vi skrittar ju bara än så länge, så vi övade på att vända rakt upp, haha! Visst låter det inspirerande ;).
 
Jag testade idag att rida henne på Mylersbettet, jag har tänkt göra det ett tag och jag tycker att det gick riktigt bra. Hon höll huvudet högre och kändes mer avslappnad. Jag tänker testa det ett tag så får vi se.
 
 Enkelt och smidigt att byta bett när det är knäppen på sidostyckena och tyglarna!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Ojoj, ta det försiktigt Disa.
Snyggt träns! Hakar är himla smidigt :)

Kommentera här: