Första helgen i september

Då var hösten här och det visade sig sannerligen i helgen! Det har regnat, blåst och även varit uppehåll.
 
Idag har jag städat bort de flesta blommorna på balkongen och balkongmöblerna har fått flytta ner till källaren, så de får vila sig till nästa sommar.
 
Igår tog jag och Disa en skogstur tillsammans med Maria och hundarna. Jag är så stolt över min dam, som trots att hon har stått i box i 1,5 månad och gått i hagen i 1 månad, så skrittar hon ut i skogen hur lugnt som helst!
 
 
Idag fick jag ägna mig åt att tvätta Disa där alla knott och andra odjur har bitit henne. Jag köpte Probschampoo som fick verka i en kvart innan jag sköljde av det. Jag tyckte det såg lite bättre ut iallafall.
 
Jag har iallafall bestämt mig för att köpa ett eksemtäcke till Disa! Så får hon ha det nästa vecka!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Helt perfekt att ni kör igång nu, när det inte är jättevarm eller fullt av bitande insekter, även om det är en del...

Kommentera här: