Det där med bommar...

Disa skall skritta och trava över bommar som är en bit över marken, för hon skall gå med höga benlyft, enligt veterinärens instruktioner. Det går sådär kan jag säga.
 
 
Vi har bra cavalettistöd i paddocken och jag testade häromdagen att skritta över en sån men det gick inte. Disa hoppade, det är ju inte riktigt meningen. Igår så lade jag bommar på marken och tänkte att det kan vi ju skritta och trava över. Men icke.. Disa tycker det är så himla roligt, så hon hoppade över den när vi kom i skritt och travade glatt iväg efteråt. Då tänkte jag vi tar väl och travar över då, det måste ju funka att kliva över, det är ju BARA en bom på marken! Men nä, då hoppar hon som om det är ett hinder på 80cm och sätter av i full galopp efteråt! Inte riktigt enligt veterinärens instruktioner. Så nu struntar jag i de där bommarna! Nu får det vara med den övningen.
 
Annars är hon jättetrevlig att rida just nu, pigg, framåt och tycker det är kul att vara igång och det tycker jag också.
 
Bjuder på en ridbild från igår, världens sämsta färgmatchning men skitsamma, kul har vi, jag och Disa! OCH vi travar!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sussa:

skriven

En erfarenhet jag hade från tiden med Ami är att du får lägga ut flera bommar på rad så hon lär sig att hon ska korta steget o lyfta på sina små tassar😉 Du får inte ge upp! Ni fixar det!😃

Kommentera här: