Veckans bravader

Det har varit en bra vecka som mest har handlat om jobb. Men stallet och ridning har varit mitt andra fokus.
 
Denna veckan har vi fått öka på traven och travar nu 2x5min och får även göra sidvärtsrörelser i både skritt och trav. Det där med bommar har jag lagt på hyllan ett tag, men jag leder henne över bommar när jag skrittar av henne. Det går ju lika bra.
 
Sen har hon börjat dumma sig och svänga runt när jag skall sitta upp och det är ju inte bara att hänga med när man står på en pall. Dumma häst!
 
Annars har vi ridit en del i paddocken, det blir ju så när mörkret kommer men i torsdags hann vi ut på en skogsrunda och det är ju alltid härligt.
 
Disa går kanonbra just nu och det är kanonroligt att rida henne nu när man kan rida på och kräva lite mer. Men vågar jag hoppas att det skall hålla? Jag vet inte... jag tittar noga, noga på henne varje dag för att se så hon inte haltar, snacka om hjärnspöken. Men naturligtvis hoppas jag för om en vecka får vi faktiskt galoppera.
 
Lite sur häst men så härligt att kunna lägga upp lite ridbilder :) Tacka Sanna!

Kommentera här: