Hemma

Idag vaknade jag redan kl. 4 av att jag hostade och hostade och hostade. Jag kurerade mig med diverse medikamenter men det hjälpte föga. Tillslut gav jag upp försöken om att somna om, satte mig i soffan och sen till halvliggande och då gick det bra. Jag sov några minuter, kändes det som, sen ringde klockan och det var dags för oss att ge oss av mot Ale hästklinik.
 
När vi kom fram fick vi direkt ta med oss Disa in till ett undersökningsrum där veterinären tog bort det gipset som satt på hoven. Veterinären och hovslagaren undersökte hoven och tyckte att allt såg bra ut, så de gipsade om hoven och satte på ett extra stötdämpande skydd eftersom hon skulle stå i transporten. Jag fick instruktioner, gips och smärtstillande och sen var det dags att bege sig hemåt. Disa är ju fantastisk på att bara klampa rätt på transporten och står still hela tiden när man kör, det är kanon!
 
Disa hade nog längtat hem men blev ytterst besviken när hon inte fick gå ut i hagen utan var tvungen att stå i boxen. Hon hade nog tänkt sig att få gå ute och beta. Det skulle hon verkligen behöva, för hon har tappat snabbt i vikt, det var ju tur att hon var lite, lite rund innan.
 
Ulla bjöd på god midsommartårta och efter att vi pysslat och grejat iordning allt åkte vi hemåt.
 
Annars har vi bara slappat och inte gjort någonting! Jo, sovit några timmar och ätit färskpotatis!
 
Nybandagerad hov!
 
 
 

Kommentera här: