Fixat och donat

Idag har jag förberett lite för Disas hemkomst.
 
Jag inhandlade lite spån på Eko, vågade mig dit trots midsommarhysteri, men det var rätt lugnt så det gick bra. Efter det åkte jag och hämtade snälla grannen som åkte med till stallet. Där fixade jag boxen och sen hängde vi på transporten och åkte upp till Kristin och hämtade några balar hö.
 
Jag funderar lite på hur jag skall lösa det med mat till Disa, men jag får väl ta ställning till det när jag vet vad som kommer att gälla för henne framöver. Jag hade ju räknat med att hon skulle kunnat livnärt sig på gräset som växer men så är det ju inte!
 
Jag tog med transporten hem för att slippa åka ut till stallet på morgonen imorgon, nu kan vi köra direkt till Göteborg imorgon, det går mycket fortare.
 
Vet ni, imorgon är det midsommarafton och jag har ingen känsla för det alls... Visst skall vi åka och hämta Disa men ändå! Vädret är kallt och ruskigt, så har det varit förut också, trots det har jag ingen midsommarfeeling. Ja ja, jag handlade hem lite färsk potatis och annan midsommarmat så vi har imorgon. Vi är ju hembjudna till Juhas bror imorgon, kanske vi åker dit efter vi hämtat Disa, kanske inte! Vi får se vad vi orkar!
 
Längtar efter värme och sol som vi hade förra året! Please please vädergudar! Ge oss ett rejält högtryck från öst!!!
 

Kommentera här: