Galopp (uppdaterad 5 jan)

Igår tog vi en tur i paddocken och det var dags att sätta fart och börja galoppera damen nu! Vi har inte galopperat sen senskadan förra hösten.
 
Den ena skadan har ju avlöst den andra, så vi har aldrig hunnit dit. Men igår var det dags och himmel vad hon tyckte det var skönt att få springa lite! En och annan bakutspark fick hon till också, hmmm. Annars så red jag mycket serpentiner, volter, snett igenom och andra vägar. Jag tänker mig att starta nån dressyrtävling till våren, så nu är det dags att öva lite. Disa var verkligen nöjd och jobbade på bra. Annars är hon precis så sur som hon brukar vara denna årstiden. Hon har ett jäkla humör, må jag säga!
 
Idag är jag lite trött, vi var på krogen igår och dansade halva natten.... Iallafall behöver damen sin uppmärksamhet ändå, även om jag helst hade legat kvar i soffan och degat hela dagen.
 
Eftersom det har blivit minusgrader igen under natten och paddocken var frusen och ingen annan skulle rida, så blev det longering idag. Disa upptäckte snabbt att underlaget inte var det bästa så det blev bara skritt för hennes del idag. Men det kändes lugnt och skönt för mig ;)
 
Hon var på lite bättre humör idag iallafall, ståtlig är hon också! Hahaha! Inser när jag kollar på bilden och kollar runt lite, att jag har satt inspänningen fel.... ja ja! Disa verkar inte må dåligt av det! Men men!
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Ståtlig är hon absolut!

Kommentera här: