2015 är här

Då har vi firat in det nya året som sig bör, vi höll traditionen och åkte till Göteborg och firade in det nya året med min syster och hennes gubbe. I år var det jättelyckat och vi hade kanonkul!
 
Disa har blivit ompysslad av Annelie och även Linda har lånat Disa för en ridtur.
 
Idag har det blåst rejält, smhi hade varnat för storm men någon storm tycker jag inte vi har haft.
 
Disa hatar när det blåser och naturligtvis hade hon ogillat vädret och sprängt tråden i hagen, som tur var gick hon igenom där gången är mellan hennes hage och en annan hage är, så hon kom ingenvart.
 
Det var ingen idé att rida idag utan jag genomsökte Disa med förstoringsglas ;) för att se om hon hade skadat sig på något sätt. Jag förväntade mig minst ett balltramp eftersom hon nog hade sprungit en del. Det enda jag hittade var ett ytligt sår, ganska högt upp på vänster bak. Jag tvättade rent det och smörjade det.
 
Efter det var det dags för lite frisering, jag klippte manen och svansen, vilket var välbehövligt. Sen fick hon vila sig i lugn och ro, imorgon hoppas vi på mindre vind så jag kan ta en ridtur!
 
Dagens bilder
                                                                                       
 
 

Kommentera här: