Helgens bravader

Igår var det dags för en tur i paddocken igen och det gick bättre än i veckan. Hon lyssnade bättre och var inte alls lika springig. Vi fick till det bra i traven och galopperade även en del. Men då tyckte hästarna i hagen bredvid paddocken att det var väldigt spännande så de satte också fart. Det tyckte Disa var extra roligt, men det tyckte inte jag, så vi höll oss till traven. Vi tränade lite på trav - halt - trav och det gick riktigt bra. Nu har jag bestämt mig för att börja plugga på dressyrprogrammen så att jag kan dem, sen skall vi bara få ihop det ordentligt, jag och Disa.
 
Nöjd dam efter avslutat dressyrpass.
 
 
Idag tog jag och Sanna med våra pållar ut på en ny runda (för Sanna alltså), Det är Disas favorit runda och vi både skrittade och travade, nu när all is är borta från grusvägarna! Jag testade min motionsapp och rundan är 3,78km. Det är faktiskt rätt intressant att veta, eller hur?
 
Nu skall jag inte åka till stallet på två dagar, Sanna och Annelie hjälper mig! Imorgon kommer Lotta hem på ett veckolångt besök, så är det lite dött här på bloggen, så vet ni varför!
 
I väntan på ridtur!
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Härligt, passa på att njuta av kvalitetstiden med dottern! Fast det behöver jag nog inte säga... :)

2 Natalie:

skriven

Haha, alltid spännande när hästar runtomkring vill hänga på! ;-)

Kommentera här: