Sommarstädning

Idag var det dags för den årliga boxskurningen. Det bästa är att det går så himla lätt att skura rent väggarna, det räcker mde ett tag med skurborsten så är smutsen borta. Jag slängde ut allt gammalt spån och la in nytt, 3 balar. Funderar på om jag skall köpa två till och slänga in, för att se om det blir stabilare underlag då. Disa lyckas nämligen alltid att knö ut allt spån på sidorna. Jag tycker ändå att jag har mycket spån i boxen men jag kanske skall dubbla och ha 10cm istället.
 
Men nu är det iallafall rent och nybäddat!
 
 

Annars går Disa i hagen och skruttar. Hon äter gräs hela dagarna och tycker livet är skönt... tror jag. Hon har blivit en riktig soffpotatis och vill helst stå inne i sin box fortfarande! Konstigt att hästar kan ändra sig så, hon som alltid älskat att gå ute så mycket som möjligt.
 
 
Varje dag så sågar jag med ett sågblad mellan skon och hoven, för att inte fresta på den "hovbiten" som är kvar.
 
 
Annars borstar jag och flugsprayar damen. Insekterna är inte särkilt snälla mot Disa och det bästa är att smörja med Nylanders hästkräm. Det kan jag verkligen rekommendera ti
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Rent och fint! Bra jobbat :)

Nylanders använde jag förut, tror jag tyckte den var bra, så jag kanske skulle införskaffa en sådan igen.

Kommentera här: