I varmt och soligt väder

I varmt och soligt väder var det dags för mig och Disa och äntligen få ge oss ut på en ridtur. Vi skrittade ut en runda i skogen tillsammans med Ulla och Sibban. Vi båda två njöt i fulla muggar och allt gick bra. Hon var lite snubblig i början men sen knatade hon på fint. Det är härligt med en så trygg häst. Jag kände ingen värme eller puls i benet efter ridturen men jag är ju rätt kass på att känna puls...
 
Disa har blivit illa biten vid höger bakben och in mot juvret. Men det är bara att tvätta och smörja in, det är ju svårt att skydda mot insekterna men jag hoppas att det blir bättre snart.
 
Disa går ute så många timmar som möjligt och äter gräs. Hon får lite hö när hon kommer in på kvällen och pellets, b-vitamin och mineraler. Hon klarar sig bra på det än så länge. Hon ser fin ut nu tycker jag!
 
 
 
 

Kommentera här: