Sjukling!

Jaha, då har man legat nedbäddad sen i fredags! Feber, hosta, snuva.. you name it!
 
Nu börjar det vända och imorgon skall jag äntligen åka till stallet och även börja jobba.
 
Jag är aningens rastlös och tycker att allt är väldigt tråkigt just nu, känner för att göra massor men samtidigt ingenting. Jag vill rida och sätta igång ordentligt med Disa, träna och tävla, göra roliga saker. Jag har varit inne och kikat lite på hemsidan för ridtravare och tror att jag skall gå med i förbundet och åka på lite tävlingar där till våren. Nu skall jag sätta fart i höst och vinter, komma igång med lite träningar och känna att vi är på G. Jag funderar på att gå med i Tämta Ridklubb och åka dit i vinter och rida i ridhuset. Förhoppningsvis kommer väglaget att vara okej, så man vågar dra hästtransport! Massa tankar, men det blir ju så när man ligger här hemma och funderar.
 
Sen blir det nog ett Micklemträns, köpte mig faktiskt ett Hunterträns för några veckor sedan men det var för litet.
 
 
Micklemtränset finns ju X-full så jag hoppas att det ska passa!
 
 
 
Så det blir en trip till Hööks i veckan och byta! Jag hoppas att jag gör rätt val! Min vän Jenny har köpt ett Micklem och är nöjd med sitt och tyckte verkligen att Disa behövde ett också ;).
 
Jag hoppas att Disa inte har saknat mig förmycket och jag är glad och tacksam för att Anneli och Ulla har hjälpt mig de här dagarna jag har varit sängliggande!
 
 
 

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Roligt att du vill komma igång med träning och tävling! :-)
Mitt micklemträns är XF så du borde klara dig med ett F. ;-)

2 Jenny:

skriven

Hoppas du mår bättre nu!

Men oj vilket stort huvud Disa har! Micklem-tränsen upplever jag i och för sig som ganska små i storleken, mitt är standard horse/cob och passar bra på Katla som ju är rätt liten hela hon. Så kanske du behöver ett XF i alla fall då.

Roligt med tävlingsplaner, klart ni ska ut och visa vad ni går för!

Kommentera här: