Veterinärbesök och hovslagarbesök

Denna veckan har vi hunnit med både veterinärbesök och hovslagarbesök.
 
Veterinären tyckte att vi skulle avvakta lite med Disas sår. Det är ju en del svallkött på såret men inte så farligt. Jag skall avvakta någon vecka till och sen får vi se om veterinären skall komma ut och skära lite. Förhoppningsvis klarar det sig och läker som det ska. Det är skönt att veta att Disa inte har ont men jag tror att hon har rätt tråkigt och längtar efter att komma ut i skogen!
 
Hovis var ute och skodde henne och allt gick bra.
 
Annars borstar jag, sköter om såret och pysslar lite. Jag längtar verkligen efter att få komma upp i sadeln och ge mig ut på ridturer nu! Men ni ska se, nu när höstrusket kommer, då kommer vi igång! Regnet och mörkret kommer väl att bli vår bästa vänner framöver ;).
 
 

Kommentera här: