Störtskönt!

Idag vaknade jag med fjärilar i magen, det var dags att åka till veterinären och hur skulle det gå? Jag tror jag har sovit i natt men känns mest som om jag målat upp alla möjliga scenarior i mitt huvud under natten.
 
Ja, ja, det var bara att göra iordning sig och dra iväg mot stallet. Jag gjorde klart allt med mockning osv. sen kom Annelie och vi gjorde iordning Disa och lastade henne. Hon bara klampade på och man riktigt kände att hon tyckte att det var spännande att hitta på något.
 
När vi kom fram till veterinärstationen, fick vi vänta en stund men det gjorde inte så mycket. Disa tyckte det var otroligt spännande att kika runt men efter tag var gräset mer spännande och hon betade lugnt i gräskanten tills det var vår tur.
 
Jag berättade vad som har hänt med Disa och hur vi hade gjort. Han kände igenom henne och sen fick jag longera henne i trav i båda varven, Efter det fick jag springa med henne några gånger på hårt underlag och sen böjde han henne. Veterinären såg ingen hälta bara en liten rörelsestörning.
 
Efter det gick vi in igen och han rakade hennes ben och det tyckte Disa var obehagligt så han bestämde sig för att ge henne lite lugnande... en ponnydos. Hon stensomnaden, var helt groggy! Ja ja, han ultraljudade benet och såg att det har varit en rejäl skada på senan men att det läkte fint och såg bra ut.
 
Nu ska hon skrittas i tre månader på hårt underlag och sen är det bara att köra på! Det känns härligt, både att jag har gjort rätt och att det går framåt. Han såg det inte som några problem med att hon skulle bli helt återställd.
 
 
Efteråt så bestämde jag mig för att åka till Hööks och köpa mig nåt nytt! Jag var ju tvungen att fira på nåt sätt! Det blev ett par nya ridskor och ett par nya ridbyxor.
 
I natt ska jag sova gott och på onsdag skall jag ut och RIDA!!! :)
 

Kommentarer:

1 Sussa:

skriven

Vad skönt att din magkänsla hade rätt. Man känner ju sin egna häst bäst. Skritta lugnt och vi ses snart! Varma hälsningar från Thailand

2 Jenny:

skriven

Vad härligt att det inte vara något värre! Hoppas ni kommer igång ordentligt med igångsättningen nu :)

Kommentera här: