Kan det bli bättre?

Vilken härlig helg, sol, värme, göra det man vill och bara ha det toppen!
 
Man borde kunna spara på den känslan och plocka fram det när man känner sig mindre bra!
 
Lördagen startade jag med att åka ut till stallet och ta en skogstur med Disa. Ljuvligt, med skinande sol och vindstilla.
 
 
Disa kan nu gå utan täcke, vilket innebär att det är en del borsta och hon blir inte riktigt ren. Men vad gör det! Hon trivs gott och det är det viktigaste.
 
 
Efter det åkte vi till Åhaga och gick på Hem- och trädgårdsmässan. Det var inget speciellt men ändå trevligt! Vi fortsatte dagen med att gå ut och äta och sitta i solen och mysa. Det gäller att ta vara på det fina vädret!
 
Idag tog vi oss till Knalleland och köpte skor och lite annnat smått och gott. Jag planterade lite blommor i rabatterna. Slappade i solstolen på balkongen en stund, sen åkte jag till stallet.
 
Ulla hade släppt ut Disa och Bella i en av sommarhagarna för att de skulle få beta lite grönare gräs. Det tyckte de var toppen, fick knappt tag i dem när vi skulle hämta dem. Tanter!!!
 
Eftersom jag ville testa mina nya "walkingskor", tog jag en lång promenad tillsammans med Disa. Hon klampade på bra och höll ett högt tempo. Hon tyckte dock att det var mindre trevligt att gå förbi kossornas lösdrift, jösses, hon är ju stor förut men blev en halvmeter högre, frustade och studsade. Men som tur var lugnade hon sig ganska snabbt.
 
Imorgon är det måndag, två veckor kvar till påsklovet och 18 dagar kvar tills vi åker till Lotta!!!

Kommentera här: