Uppe i ottan!

Idag vaknade jag kl sju... söndag, sovmorgon! Man undrar ju vad det skall vara bra för. Men det var ju ingen idé att ligga kvar i sängen och vända och vrida på sig, utan upp och hoppa! In i duschen, ut med katterna och ta en riktig långfrukost!
 
Efter det var det dags att åka till stallet, jag skulle nämligen möta Kristin klockan tio för att vi skulle leda ned Shakira och Docka till Ulla. Snart kommer Bellas fölis och då kan inte Disa gå med dem och Disa vill ju inte gå ensam, därför är Shakira nu Disas nya hagkompis. Docka får nu gå med Olle och Oboy.
 
Det var riktigt roligt att se hur fin Docka har blivit den korta tiden hos Kristin! Smal, vit och pigg och glad!
Docka verkade glad åt att få återse Olle och Oboy.
 
När vi släppte ihop Disa och Shakira tänkte jag att Disa går väl bara undan, det brukar hon ju göra, så hade jag fel! Disa visade sin bestämda sida och tog kommandot! Men det blev inget spring, inga sparkar eller något. Duktiga hästar! Idag åkte flugtäcket på igen, varmt och skönt men massa flygfän!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Söta Docka, hon är sig lik :)

2 Natalie:

skriven

Nu läser jag inläggen i fel ordning... Men det var roligt att Docka fick komma hem och avsluta livet på ett bra sätt.

Kommentera här: