Igång igen!

I måndags blev det lite shopping på Hööks! Sussa följde med som smakråd, eftersom jag äntligen bestämt mig för att köpa en ny hjälm! Det är verkligen skillnad på de nya hjälmarna, blir man svettig så är "innandömet" enkelt att ta ur och det är enkelt att ändra storlek på hjälmen. Sussa!: bild kommer nog... kanske ;)!
 
I tisdags kom hovslagaren och fixade Disas hovar, skorna satt verkligen löst, så det var dags! Disa har riktigt torra hovar så jag har läst lite om hur jag kan göra för att åtgärda det. Det verkar som om det räcker med att blöta ner hovarna med vatten och sen ha vanligt matolja på dem. Jag köpte hovolja för ett tag sedan men jag skall läsa lite mer om just den jag köpte, för det verkar som om hovfett blockerar den fukten som finns naturligt, regn, dagg osv. Det kan ju inte bli sämre iallafall!
 
Efter hovslagarbesöket tog jag, Ulla och Jonna en skrittur och allt gick lugnt och fint!
 
Igår gick jag upp tidigt och åkte till stallet. Vi hade nämligen bestämt oss för att åka till Göteborg och jag ville gärna hinna rida innan. Jag tog en runda i paddocken, vilket Disa tycker är sådär kul men jag arbetade henne lite och travade även två varv i varje varv. Jag hoppas verkligen att senan håller nu, är så sugen på att sätta igång att rida lite mer "riktigt" men vi är nog snart igång. Min förhoppning är att kunna starta nån dressyr eller hoppning till våren. Det vore toppenroligt.
 
Eftersom Disa är lite fånig vid hoppningen har jag bestämt mig för att börja om från början när det gäller henne. Hon måste återfå förtroendet och tycka att det är roligt! Jag skall rota fram min gamla bok om hoppning från 80-talet och testa enligt den. Jana Wannius kan ju inte ha fel, eller hur?
 
En och en halv vecka kvar av mina långa, härliga ledighet! Jag vet att jag är knäpp, men det skall bli kul att komma igång med verkligheten igen och få in lite rutiner, jag gillar ju sånt!
 
Min fina pålle <3
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Håller tummarna stenhårt för att senan håller och att ni kommer igång ordentligt!

SV: Tack!
Ja, det är hiskeligt dyrt. Nån gång hoppas jag ju på att äga en häst som är värd att avelsvisa, men de nuvarande är i en annan klass dessvärre ;)

Kommentera här: