Full fart!

Nyår var kanonbra och vi firade in det ordentligt! Hade det så där lagom lugnt och trevligt.
 
Idag var det dags att ta tag i livet igen, eller började i och för sig igår med att städa ut julen, byta lite gardiner och putsa fönster. Jag tog även en promenad för att få fart på mig. Frampå kvällen var jag riktigt rastlös men jag överlevde.
 
Idag blev det en härlig skrittur ut i skogen med sällskap av Kristin och Shakira. Innan det hade jag gjort klart alla stallsysslor. Efter ridturen Disa fick stå med kylbandaget en stund och sen smörjde jag med kylliniment eftersom hon skulle ut i hagen igen. Hon känns jättefin att rida nu och det är så skönt.
 
Jag har övergett halmpellets, det blir alldeles för dyrt och räcker ingenting. Jag antar att Disa äter en del av det men jag vet inte. Jag testade några veckor med spånpellets men det räckte ingenstans heller. Så nu står jag där och mockar i kutterspån igen men det går an när man bara har en häst och jag behöver ju inte stressa. Det blir det mest ekonomiska!
 
Idag startade Hööks sin rea och jag var naturligtvis tvungen att åka dit! Rean kändes bättre än förra året och jag shoppade för 193kr! Billigt och bra för det jag fick tag i:
 
Ett vanligt grått fleecetäcke till Disa! (Naturligtvis ska Selma inspektera)
 
 
Ett par blå boots, de kommer att matcha mina blåa skydd!
 
 

Till sist blev det ett par ridstrumpor till mig!
 
Mycket nöjd med mina inköp!
 

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Roligt att du hittade några fynd på rean! :-)
Jag tycker spån är det som känns fräschast, men det är ju en smaksak.

Kommentera här: