Det slutar aldrig!

Samma visa denna veckan, det slutar aldrig blåsa.
 
Jag och Disa har varit ute och gått lite korta promenader och Disa är ju måttligt road. Hon vill jobba, det märks. Jag står inte ut med att rida i bara skritt, då skulle jag frysa ihjäl. En sak kan man konstatera och det är att Disa inte är någon vinterhäst. Hon är hur sur och grinig som helst. Inget passar damen, hon vill gosa och mysa men när jag klappar henne eller kliar henne så surar hon. När jag kollar till henne i hagen så kommer hon fram direkt och snusar och nosar på mig, när jag skall gosa tillbaka, blir hon skitsur. Hon vet inte riktigt vad hon vill men grinig och småirriterad är hon iallafall. Jag hoppas att det slutar blåsa så eländigt snart så att jag ta upp ridningen igen. Hennes ben är hur bra som helst, idag var det inte ens hårt, där hon tidigare har varit svullen. Underbart!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Hoho, ston alltså ;)

2 Natalie:

skriven

Håller med om att vinden är jobbig. Det blir iskallt oavsett hur mycket man klär på sig!
Har hon börjat fälla än? Det gör mina redan. Inte för att de blir sura av det, men många hästar blir ju känsliga vid fällning.

Kommentera här: