Pigg dam!

Idag har jag hälsat på mamma och pappa, några timmar! Det är alltid trevligt. Efter mat, fika och tjöt åkte jag till stallet.
 
Jag fixade iordning Disa som har blivit på mycket bättre humör sedan jag börjat rida henne mer ordentligt, inte alls lika sur och grinig.
 
Sen red vi ut en runda tillsammans med Ulla och Pommis, allt kändes bra och efter tag så började vi trava och Disa var verkligen pigg! Det kändes som om jag satt på ett uppochnerpåvänt U. Hon kickade mot skänkeln några gånger och ville bara fram, fram, fram. Men hon höll traven och lyssnade fint när jag ville sakta in. Hon är verkligen glad över att få trava, det känner man verkligen. Resten av ridturen skrittade vi och då skötte hon sig exemplariskt, även om vi red förbi två hästar i en hage som sprang runt en del.
 
Benet kändes riktigt bra idag, bättre än på riktigt länge faktiskt. Det känns skönt. Jag hoppas verkligen det håller i sig.
 
Dåligt med bilder men ska försöka ta några imorgon.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Roligt att hon är så pigg! Kan tänka mig att hennes humör blivit bättre sedan du börjat rida mer ordentligt. :-)

Sv: Grimmer mår finfint, han var bara tillfälligt halt en dag.

2 Jenny:

skriven

Disa är nog glad över att få komma ut och sträcka på benen, kul att hon är på bättre humör :)

Kommentera här: