Ny upptäckt!

Igår kväll tänkte jag en hel del på varför Disa egentligen gjorde som hon gjorde igår när jag red. Hon har ju faktiskt aldrig känts så förut.
 
Ju mer jag tänkte på det så kopplade jag det till att jag nog spände sadelgjorden lite för hårt igår. Jag drog det där hålet extra... som man kanske inte behöver. Hon är ju sto, surar lätt men hon har faktiskt inte känts som ett U att rida förut. Nog för att hon var pigg men det har hon ju varit förut, hon var helt klart irriterad över något. Sen är den gjorden jag har lite dum, för spännena ligger utanför gjorden... och eftersom det är en dressyrsadel så ligger de ju mot hennes kropp. Hmm, skulle nog fotat, kanske kan göra det imorgon, så är det lättare att förstå.
 
Idag spännde jag inte lika hårt och sen red vi ut och det kändes mycket bättre, hon var pigg och framåt, men inte så irriterad. Som tur var hade Jonna en dressyrgjord som hon ville sälja som hade spännena på själv gjorden, så den skall jag testa imorgon.
 
Nu har Disa ridits 6 dagar i rad, varav 4 dagar med trav och det är ingen skillnad på benet! Gött!!!
 
Inga kort idag heller... Suck!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Ofta spänner vi nog sadelgjordarna mer än vad som behövs. Jag spänner aldrig mina särskilt hårt.

2 Natalie:

skriven

Ofta spänner vi nog sadelgjordarna mer än vad som behövs. Jag spänner aldrig mina särskilt hårt.

Kommentera här: