Helg och sen jobb!

Vi hade en fin helg, i lördags åkte vi till storasyster och hennes gubbe. Därifrån tog vi en tripp till Uddevalla och gick till Ikea. Vi shoppade inget speciellt men strosade runt och när vi var klara så passade vi på att äta. Efter det följde vi med dem hem och fikade och kollade på mello. Disa fick vila och det var hon välförtjänt av!
 
Söndagen ägnade jag åt lite jobb och på eftermiddagen åkte jag till stallet. Jisses vad regnade och blåste. Bara att ge upp tanken på att rida. Istället pysslade jag med Disa och bytte till torrt täcke och tvättade av hennes ben, vill verkligen inte få mugg i år.
 
Idag tog jag och Ulla en tur ut i skogen med våra pållar. Vi travade de obligatoriska 5 minuterna och resten var skritt. Det var ett helt underbart väder idag och jag är riktigt glad att jag hann ta vara på det. När vi red hemåt började det mörkna och det var ju inte så konstigt, vi var tillbaks till stallet kl. 18. Äntligen är ljuset tillbaka! Så himla skönt.
 
Disas ben känns jättebra och jag hoppas det håller i sig. Vi red en lite längre tur i dag och vi får se hur det verkar framöver och benet tål påfrestning.

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

En annan var dum och red i söndags, något liknande gör jag aldrig om! :S

Kommentera här: