Händer ju inte så himlans mycket!

Här har det varit dött och skriver som min vän Jenny skrev på sin blogg, ja, det beror bara på lathet;).
 
Tyvärr har inte min hovis pallrat sig hem från Thailand än och därför ser Disas hovar ut som skrutt! Bakskorna satt på trekvart som tur är var Annelie snäll och drog av dem. Men den senaste veckan har vi inte ridit. Det är ingen idé.
 
Det känns verkligen tråkigt, nu när vi var på G igen, Disas ben håller bra och hon vill ju jobba. Nu undrar hon varför jag bara pysslar och inte tar ut henne på en tur. Jag har försökt att få tag på en annan hovis, får se om hon hör av sig.
 
Våren känns på ingång och det är 7-8 plusgrader, leran i hagarna ger med sig och till och med långkalsongerna har fått stanna hemma när jag åkt till stallet.
 
Disa tappar i vikt, precis som förra året vid denna tiden. Hon får massa hösilage och 1.5kg lusern varje dag. Men jag vet ju att hon tar sig snabbt när gräset kommer.
 
Imorgon åker jag till Göteborg Horse Show. Längtar!!!!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Kul att se dig en sväng på mässan! Hoppad du och Disa kommer igång igen snart, trist när man måste vänta på en sådan sak som hovis.

2 Natalie:

skriven

Tråkigt när hästen blir stående på grund av skorna. Det hände mig och Grimmer också. Men nu är vi tillbaka. ;-)
Roligt att ses på mässan!

Kommentera här: