Longergjord

Nu har jag äntligen fått köpt mig en longergjord! Det var verkligen på tiden. Jag tycker det är ett bra sätt att motionera hästen och eftersom Disa gärna springer med huvudet högt och utåtställd, så har jag länge tänkt köpa en sån gjord, inspänning har jag redan.
 
Disa var inte lika imponerad. Hon tyckte det var otroligt dumt att inte få springa runt som en tok och spreta med ben och kropp åt alla håll! Vilka dumheter! Men hon accepterade det ändå och gjorde sitt bästa. Det är nog mest jag som måste lära mig hur mycket jag kan spänna in.
 
Nu kan jag också börja tömköra henne, vilket jag ser framemot men också måste lära mig!
 
Det känns hur som helst, väldigt roligt att kunna sysselsätta henne och greja med henne!
 
Det blev en bild från en väldigt rolig vinkel men så är det när man måste fota i stallgången, eftersom decembermörkret är här och ljuset i paddocken är inte såå bra att fotografera i. Så håll tillgodo!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Bra investering! Jag har funderat på att köpa en tömkörningsgjord också, men inte kommit till skott än, åtminstone inte rent ekonomiskt :p

Kommentera här: