Early morning!

Jag vaknade tidigt i morse och gav mig av till stallet. Där låg damen och sov när jag kom men var strax uppe på benen så hon kunde följa med in till stallet.
 
Borstade och fixade henne och drog till skogen, i den tidiga morgontimmen var det ingen som hade lust att följa med, så jag, Disa och flugorna fick klara oss själva. Det gjorde inte så mycket, det kan vara skönt att bara filosofera i lugn och ro. Idag blev det en hel del trav men Disa uppskattade det inte så värst mycket, kan det hända att hon har blivit lite lat av allt skrittande? Hm eller så är hon helt enkelt morgontrött av sig!
 
Efter ridturen var det dags för kyldamasken och jag penslade hennes hovar med hovfett, så får vi se om de blir lite bättre tills nästa gång det är dags att byta skor. Efter allt fixande fick Disa lite egentid i boxen, det brukar vara uppskattat att bara stå där och dåsa, jag däremot fyllde på vatten i hagen.
 
Igår var jag ute och kollade till henne och passade på att ta lite kort! Disa ogillar verkligen att vara utan flughuva, hon blir så irriterad på alla flugor att hon kastar med huvudet oavbrutet, därför ser hon rätt kul ut på korten!
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Fy för flugor! Nog förstår man att hästarna blir irriterade. Mina får inte behålla flughuvorna på särskilt länge i nuläget dock, på grund av en liten huvmarodör...

Kommentera här: