Inte så dumt!

Det här är helt klart den bästa tiden att ha häst! Ingen kyla, inga irriterande insekter och allt är så där lagom.
 
I fredags tog vi en tur ut i skogen och det gick bra, förutom att jag fick för mig att hon var halt på höger bak. När jag satt på henne så tittade jag i skuggan och det såg ut som om hon inte tog ut steget helt men jag kände inget. Jag hoppade av och kollade men såg inget. Hon var pigg som vanligt så det märktes ingenting. När jag kom tillbaka till stallet sprang Jonna med henne, men hon var inte halt, bara mina hjärnspöken i vanlig ordning.
 
Igår kände jag mig inte riktigt hundra, huvudvärk som inte gick över trots alvedon. Åkte bara till stallet och fixade sysslorna och satt på Disa regntäcke. Idag känner jag mig bättre, så det kommer att bli en ridtur idag.
 
I fredags fick jag förättningsunderlaget från veterinären och där står det att hon har en skada på djupa böjsenan med bra avläkningsbild. Jag skall forsätta skritta henne i tre månader.
 
Det är djupa böjsenan som har nr. 3 på bilden:
 
 
 
Så nu gäller det bara att ha tålamod och låta det läka ut ordentligt. Men båda jag och Disa är nöjda med att skritta runt så vi skall allt fixa detta!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Klart ni fixar detta! Och vilken tur att det bara var dina hjärnspöken ;)

Kommentera här: