Hamburg och lite till!

Påskdagarna var vi i Hamburg och hälsade på vår älskade dotter! Det är alltid lika trevligt och roligt att få träffa henne. Hon har det så bra och trivs bra, det värmer verkligen mitt hjärta. Vi överraskade henne med födelsedagspresenter, så där en månad försent... Vi köpte bl a balkongmöbler till henne och det blev hon glad för.
 
Vi tog det annars lugnt och umgicks i allsköns ro. Anne och Mikael var med oss och vi tycker ju mycket om Hamburg och att bara strosa runt i denna stora stad. Det kulturella vi sysselsatte oss med, var att gå igenom Elbetunneln som byggdes på tidigt 1900-tal. Det var en upplevelse, man kan även åka igenom där med bil, men då får man åka hiss med bilen för att ta sig ner och upp i tunneln. Det skulle jag vilja testa någon gång.
 
Här har vi promenerat genom tunneln och kommit upp på andra sidan Elbe. I den stora byggnaden med två gröna kupoltak ligger Lottas jobb.
 
Juha, Mikael, Anne och Lotta!
 
Utsikt från vårt hotellrum, våren hade kommit mycket längre i Hamburg!
 
Jag och Lotta tog en selfie!
 
 
Med Disa är allt bra och Annelie tog hand om henne på bästa sätt, när jag var på resande fot. Naturligtvis är Disa högbrunstig just nu, vackert väder och varmt! Så där kul.... Hon fäller som tusan, vilket jag inte kom ihåg att hon gjorde förra året.
 
Idag tog vi en härlig skrittur ut i skogen och njöt av det vackra vädret!
 
Annars är det så där... är sjuk... eller tror att jag är allergisk. Jag har kurerat mig med allergitabletter och känner mig helt återställd, så jag får väl fortsätta att ta dem några dagar till.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Det verkar riktigt mysigt i Hamburg. Roligt att Lotta trivs så bra! :-)

Kommentera här: