Stallbesök!

Idag skall ni få följa med mig till stallet och se hur det går till. Vi hästmänniskor brukar följa rutiner väldigt väl och gör ungefär samma sak varje dag. Det som påverkar vad vi gör är hur hästen mår och vilken årstid det är. Men rutiner är A och O för hästfolk!
 
Okej, då åker vi mot stallet!
 
 
Det första som händer när man kommer till stallet är att man kollar så det inte är något meddelande på whiteboarden, sen är det dags att sätta fart med mockningen!
 
 
Idag var det dags att fylla på strö och jag använder halmpellets, som jag verkligen rekommenderar till alla!
 
 
Nybäddat, färskt vatten i hinken och hö att äta när damen kommer in!
 
 
Jag ger Disa Hippo pellets och lusern och det är viktigt att man blötlägger lusernen så inte hästen får foderstrupsförstoppning.
 
 
Äntligen dags att hämta damen i hagen!
 
 
 
Sen är det dags att borsta och pyssla!
 
 
Idag bestämde jag mig för att rida i paddocken, det gick inget vidare så....
 
 
så vi tog en liten skrittur ut i skogen!
 
 

Efter ridturen vill Disa alltid ha godis och känna sig ompysslad sen är det dags för några timmar i hagen igen. När mörkret kommer får hon gå in och äta och sova!
 
 
Nu har ni fått följa med mig till stallet! Visst var det trevligt ;)
 
 

Kommentarer:

1 Sussa:

skriven

Man glömmer fort vilket jobb man lägger ner nästan varje dag på sin häst:)

Svar: Ja visst gör man! Bra träning och uppiggande!
Katta

2 Jenny:

skriven

Kul inlägg, det är alltid intressant att se hur andra gör och har för rutiner :)

3 Natalie:

skriven

Det var ett mysigt inlägg. Helt plötsligt blev jag påmind om hur mycket mer än nöje man faktiskt gör i stallet varje dag. Även om jag trivs med alla sysslor som har med hästar att göra. Bortsett från att fylla på vatten då vill säga, det är faktiskt det absolut tråkigaste med att ha häst. ;-)

Kommentera här: