Idag igen!

Visst är det mysigt att stalla in hästarna igen :) Det är riktigt mysigt att pyssla med mockning och hö, när man varit utan det i flera månader. Det är bara så att varje årstid har sin tjusning!
Efter en riktigt tuff dag på jobbet skyndade jag mig till stallet! Egentligen ville jag rida ut i skogen och bara vara men eftersom vi skulle till svärmor och äta kvällsmat var det lite kort om tid! Därför blev det longering idag igen... hmmm, ja ja, Disa var väl så där nöjd med det men jobbade på fint i både trav och galopp. Det är verkligen nyttigt att se sin häst röra sig och hon är lite stel i början men efter några varv så är hon väldigt fin och inte snubblig alls!

Men, vad snabbt hon tappar i vikt! För två veckor sedan var hon riktigt rund men nu får jag verkligen passa så hon inte tappar mer i vikt! Hon får nu Hippo Grow, Lusern, hö och hon går och betar hela dagarna. Men det är väl inte mycket näring i gräset nu och det syns på damen... Men det är bara att vara på sin vakt, så hon inte tappar för mycket.

Imorgon ska min nya medryttare börja hjälpa mig, hoppas Disa sköter sig... och varför skulle hon inte göra det ;).


Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Ibland önskar jag att jag hade en svårfödd häst :p Hur som helst är jag övertygad om att du har stenkoll på hennes vikt och lyckas hålla den bra :)

2 Natalie:

skriven

Håller med om att varje årstid har sin tjusning. Visst är det mysigt i stallet på hösten och vintern. Det tycker jag också även om mina hästar inte står i box.
Härligt att läsa att du är uppmärksam på vikten och ger henne ordentligt med mat. Jag tror inte det är någon fara, det tar mycket av hullet när de ska fälla och sätta vinterpäls. Grimmer har redan börjat, men Kåge ligger efter.
Hoppas det är en bra medryttare du fått tag på, lycka till!

SV: Tack, jag tycker absolut att du ska komma och hälsa på oss snart! ;-)
Jag tror att Grimmer är svartsjuk även om mycket säkert finns inom mig. Jag får skylla mig själv att jag lagt ner så mycket tid och kärlek på honom, han är van att alltid få följa med ut från hagen och att alltid få uppmärksamhet. :-p
Tack, jag är ganska nöjd med den bilen själv också. Kåge är svår att få bra bilder på. Alla blir suddiga eftersom att det tydligen är omöjligt för honom att stå still med huvudet.

Kommentera här: