Höstledigt men inte hästledigt!

Tur är väl att man inte är hästledig! För trots allt som hänt så älskar jag att umgås med hästar!
 
Idag var jag ute i stallet och kollade till Disa. Hon har fått vila några dagar och så även idag. Senan är fortfarande svullen men ingen hälta i skritt iallafall. Jag linementade benet och kikade till henne.
Möttes av en sällskapssjuk dam i hagen!
 
 
Vet inte om det syns så mycket, men höger framben är det!
 
 
Otroligt härligt att hästarna fortfarande gå ute och beta i gröna hagar. De är knappt intresserade av lunchen de får.
 
 
 
 
 
 Efter stallet åkte jag till Tämta och tog en fika med Irén och Sanna. Trevligt att tjöta bort en stund. Sen kollade jag när Sanna red en av Iréns unghästar.
 
 
 
Efter en dusch hemma åkte jag ner till Ekohallen för att hitta nåt som jag kan kyla Disas ben med! Hittade en reparationssats, hahaha! Så nu får vi hoppas att det snart blir bättre med Disas ben!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Hoppas reparationsmedlen hjälper och att Disa snart är ohalt!

2 Natalie:

skriven

Det är tur att vi har våra fantastiska hästar. Hur motigt det än känns att åka till stallet så är det alltid värt det. De ger så mycket energi och glädje.
Hoppas benet läker snart!

Kommentera här: