Att orka och gå vidare, trots allt!

Ibland undrar man vad man håller på med! Är det verkligen värt att hålla på med sina älskade hästar och andra djur för det är ju skitjobbigt när det händer saker som med Alessio! Men samtidigt vet man att ansvaret att inte låta dem lida, ligger på ens axlar och vi djurägare måste vara starka och ta det rätta beslutet! Vi älskar ju dem av hela vårt hjärta och vill inte att de plågas och har ont. Finns det inget annat att göra, så måste vi ta bort dem. Det är de värda. Men orkar man ta sig upp igen? Jo, det gör man! För inte vill de djur vi älskat så mycket att vi ska gräva ned oss och bara gråta, de vill att vi ska tänka på dem med glädje och lycka! Så därför gör jag det!
 
Livet går vidare. Jag har min Disa och lilla Docka! Just nu är Disa halt på höger fram och svullen. Jag hoppas
FAAAN att det går över! Annars blir man väl helt tokigt ett tag! Suck!
 
Men vi minns våra änglahästar med värme och tänker på alla roliga minnen vi har tillsammans <3
 
 
 

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Det är väl den enda nackdelen med att ha djur. Det är så fruktansvärt jobbigt när något händer och när mms måste fatta svåra beslut. Men som du skriver måste man tänka på hästen och göra vad som är bäst för den.
Det är såklart svårt att gå vidare. Man måste ge sig själv tid och tillåtelse att sörja innan man kan tänka på alla fina minnen man haft tillsammans.
Säg till om jag kan hjälpa dig med något!
Kram

2 Jenny:

skriven

Peppande inlägg! Visst är det så, man måste orka, för när man väl kommit över det värsta så inser man ju hur mycket de faktiskt ger oss, dessa underbara hästar!

Kommentera här: