Hovis och ben!

Idag var hovis på besök och det var välbehövligt. Min hovis är väl som de flesta andra, sällan i tid. Men jag har bestämt mig för att inte irritera mig på det utan passa på att utnyttja tiden, till att tex. pusta!
 
Eftersom jag har ridit en del i regn den sista tiden så var det välbehövligt med att olja in tränset.
 
Hovis kapade rätt mycket på Disas framtå så hon skall avlasta sitt skadade ben och sen skall jag kyla mer än med bara kylgel. Rådet jag fick var att köpa frysta ärtor och använda som kylmedel. Det absolut bästa är ju att köpa kyldamasker men de är verkligen skiiitdyra! Jag skall även skritta henne 20 - 30 minuter om dagen.
 
Ikväll åkte jag ut till stallet och lindade in hennes ben med en fryst ärtpåse. Ulla är snäll och kollar till det när hon fodrar kväll och tar även av det imorgon. Jag hoppas verkligen att det hjälper!
 
Framben inlindat i ärtpåse!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

En av fördelarna med att åka till sin hovslagare är att man slipper vänta. ;-)
Men det är ju bra när du kan använda tiden till något annat nödvändigt.
Tråkigt att Disas ben fortfarande är svullet. Jag vet inte vilken veterinär du har, men min veterinär har en gång sagt att så länge hästen inte är blockhalt är det bra att skritta den. Och se till att den står stilla så lite som möjligt.

Kommentera här: