Sommarvärme

Äntligen har sommarvärmen anlänt till Sverige :) Åh vad skönt det är att inte behöva ta på sig tjocka kläder, skor och annat när man skall ge sig ut! Det är en härlig känsla tycker jag!
 
I onsdags blåste det halv storm ute, jag hade tänkt rida en sväng men Disa blir lite småstirrig i blåsten så jag valde att longera henne istället. Hon fick lite motion iallafall.
 
Torsdagen ägnades åt en uteritt med Pompom, vi tog en härlig skrittur och klev över lite nedfallna träd.
 
Fredagen ägnades åt dressyr och jag red en stund i paddocken. Jag funderar ju på att rida nån programträning till hösten och har så smått börjat öva på de olika rörelserna som ingår i LC:1. Fredagens tur ägnades åt travvolterna, jag märkte då att jag måste använda vikthjälperna mycket mer när jag rider Disa, hon är riktigt känslig för dem. Jag måste verkligen hitta någon att träna för... jag kan inte sitta och klura på detta själv! Ja ja, vi får se vad det blir!
 
Annars har vi varit och hälsat på våra goda vänner Kicki och Seppo, grillat och druckit gott, varit på loppis och sålt grejor, grillat gott med grannarna, kollat på mello.
 
Sverige vann inte utan Danmark... fanns bättre låtar tycker jag! Men men...
 
Nu laddar jag inför arbetsveckan med att rätta de sista nationella proven och bara tar det lugnt i soffan!
 
OJ, glömde ju, Disa går ute på sommarbete från och med helgen också! Skönt!!!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Roligt att du tänkt rida programridning. Ibland blir jag också sugen på det. :-p

Själv tycker jag att de flesta låtarna var ganska dåliga...

Våra går också på bete nu, härligt. :-)

2 Jenny:

skriven

Ja visst är det härligt med värmen, så länge det inte blir för varmt för att rida tycker jag om det :)

Och vad härligt med sommarbete! Rósa får inte gå riktigt än, det ska betas ner i sommarhagen först (hon är ju rätt lättfödd).

SV: Ja, det har du alldeles rätt i! Jag tröttnar aldrig på att titta på kattungarna :)

Jag kan absolut rekommendera Cissi, dressyrtränaren som jag rider för. Vet att hon håller lektioner varannan vecka i Sparsör, men hon kommer ju även hem till en. Tycker hon är bra :)

3 Jenny:

skriven

SV: Ja, så är det nog ;) katterna är nog de som bestämmer över oss skulle jag tro.

Jepp, hon är det!

Kommentera här: