Klättring

Idag tog vi en rejäl skogstur jag, Disa, Ulla och Pompom.
 
Det var en skrittur med rejäla uppförsbackar så hästarna fick verkligen ta i. Disa tyckte det var lite jobbigt men skötte sig exemplariskt och klampade igenom en bäck utan att ens titta. Men när det kom ett nedfallet träd som vi skulle kliva över, då vände hon och gick runt det i stället. Hahahaha, men en jättebra runda där Disa verkligen fick använda sina muskler.
 
Jag är jätteglad att jag köpte henne, hon går fram överallt och är trygg men ändå inte tråkig att rida. Snart skall vi sätta fart med dressyren också, men just nu är det så himla gött att komma ut i skogen och jag passar på att rida ut när jag har sällskap för då trivs både jag och Disa allra bäst.
 
 
Gammal bild, men lika trött efter dagens ridtur!
 
 

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Härligt med en fysisk skrittrunda. :-) Haha, lustigt att hon gick över bäcken men inte trädet.
Det låter som att du hittat en häst som passar dig. Snart måste jag hälsa på er!

2 Jenny:

skriven

Rósa håller med Disa om att uteritter med sällskap är de bästa ;)
Det verkar ju som att du och Disa passar varandra riktigt bra, det är verkligen kul att höra!

Kommentera här: