Försöker!

Försöker få fart på ridningen! Men isen gör ju att man blir så begränsad, otur är att paddocken är helt isbelagd så det går inte att rida där. Jag har longerat Disa i hagen, några gånger och oj vad hon tycker det är spännande, brallar och busar! ridningen blir på grusvägarna för de är isfria iallafall. 
 
Igår tog jag och Ulla en rejäl skrittur och vi valde en väg som delvis går igenom skogen. Där var det rena blankisen, så det var bara att hoppa av och leda hästarna en bit. Disa är rejält broddad runtom men jag tycker att det är läskigt ändå.
 
Igår var jag och Jonna och kollade när Christer hade hoppträning för Tämtaryttarna i Tosseryd. Det var riktigt trevligt att träffa alla och se alla fina hästar! Kul att se det fina ridhuset också! En riktigt trevlig dag.
 
jag har en plan... Vad den går ut på ska jag berätta när jag planerat klart!

Kommentera här: