Träning!

Idag har jag och Disa tränat dressyr.
 
Oj, vad det var roligt och framförallt lärorikt. Disa går hur bra som helst om jag bara gör rätt. Visst låter det enkelt men ack, suck, pust och stön vad jag har att jobba med. Mitt säte, mina händer, mitt överliv och mina ben. Men jag kan öva och bli bättre och tänker jag bara på det så går det kanon.
 
Jag började med att rida fram och Elin fick skapa sig en uppfattning om hur jag och Disa var... Det första jag skulle tänka på var mina händer, japp! När jag gjorde det, höll dem still, kortade tyglarna och höll tummen som högsta punkten så blev Disa mycket trevligare eller kanske var det jag som blev trevligare och Disa fick lugn och ro ;). Efter uppvärmningen började vi med tempoväxlingar skritt, trav, skritt - rida in i skritten, få med bakbenen, sitta på rätt sittben. Bra att öva på! Disa blev bara bättre och bättre. Sen gick vi över till skritt, galopp, skritt. Svårt, men fick till riktigt fin galopp på slutet och Disa blev som en gunghäst, inget i handen och vi tillsammans var bra!
 
Det är roligt med Disa för hon älskar att jobba, protesterar inte utan jobbar på! Härliga häst!
 
Jag är väldigt nöjd och har en del att öva på tills nästa gång och jag längtar redan till det!
 
Disa efter träningen i favorithagen med massa gräs!
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Låter som ett kul och lärorikt pass! Det gör verkligen mycket gott att rida för en tränare som påminner en om vad man ska göra och tänka på, rider man själv är det lätt att man glömmer bort.

SV: Jepp, Universeum är toppen! :)

Kommentera här: