Träning!

Oj, vad jag är sugen på att börja träna dressyr med Disa! Det skulle verkligen vara roligt att komma igång med det. Jag har ju det bra som har Jonna i stallet, hon tränar gärna mig och Disa. Jag vet att hon har mycket att göra framöver men när hon hinner hoppas jag att vi kan komma igång. Sen skulle det också vara roligt att komma iväg på nån träningshelg eller om vi kan ha en i stallet. Jag håller lite koll på ridtravarförbundets hemsida för där kommer det väl snart ut lite träningar och tävlingar snart, så man kan åka på det! Jag inser också att jag måste lära mig de olika dressyrprogrammen som finns för ridtravare, men det är ju bara roligt.
 
Jag har även anmält mig som åskådare på en hoppclinic hos Felicia Brundin i Tosseryd, det skall bli väldigt roligt det också! Tack Jonna för tipset!
 
Igår fick Disa vila för jag jobbar länge och vädret var inte det minsta kul, blåsigt, snö och kallt! Brrr!
 
Idag var det inte mycket bättre så jag longerade henne en stund, så hon fick trava av sig lite. Alessio pysslade jag lite med och han är så trött på kvällarna nu när han busar hela dagarna!
 
Nu ska jag bara slappa i soffan och njuta av att det är fredag och att jag inte behöver vakna av någon väckarklocka imorgon!
 
 

Kommentarer:

1 Malin:

skriven

Åh låter så mysigt med hästarna! Du har det toppen du!

Kommentera här: