Igen!

Inspirerad av att jag kan, så blev det ytterligare ett dressyrpass idag.
 
Det gick riktigt bra och jag fick till en hel del galopp idag. Jag har varit lite feg med galoppen på Disa men jag är ju en mes... Disa har, trots att hon är varmblod, överhuvudtaget inga svårigheter med galoppen. Hon fattar båda utan problem och byter enkelt. Så det är ju bara att köra på och att det kommer en glädjekick emellanåt det får jag väl stå ut med.
 
Men iallafall, idag höll jag mig en del på en stor volt och nu går det verkligen framåt. Disa och jag klickar! Hon lyssnar på mig och jag börjar lära mig hur jag ska få henne att lyssna. Något jag kommit på är att hon är väldigt känslig för skänkeln, inte bara som framåtdrivande utan även som sidförande. En häftig känsla när man kommer på det.
 
Jag är riktigt nöjd! Men jag ska passa mig så jag inte bara blir sittande och nöter i paddocken, det är viktigt att komma ut i skogen också!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Vad kul att det går framåt för er, det verkar ju verkligen som att ni passar ihop, du och Disa. Vilken tur att du köpte henne :)

Kommentera här: