Tiden springer iväg!

Oj, nu har dagarna bara rusat iväg igen och jag inser att jag inte har skrivt något på länge!
 
Rebel har haft fullt upp, då det kom en hingst och hälsade på! Hingsten kommer att komma till stallet på helgerna för att bli riden! Det tyckte Rebel var så där... Han har fullt sjå med att vakta Disa och att visa att han bestämmer. Det roliga är att hingsten inte bryr sig det minsta om Rebel men han fjantar sig som, jag vet inte vad! Så när jag hade tänkt dressyrträna i lördags hade Rebel stressat upp både mig och Disa så nån träning blev det inte!!!
 
Men i måndags och idag har jag och Disa tagit härliga uteritter och jag har verkligen njutit! Underbart! De andra dagarna har min medryttare fixat med hästarna.
 
Det är skönt att ha nån som hjälper en med hästarna men att komma till stallet idag efter två dagars stalledighet var hur kul som helst! Men det är väl det som gör det, att man inte behöver åka varje dag, det blir inget tvång utan bara så där underbart roligt som det är med häst!
 
Saker jag ser framemot:
 
1. Hästmässan i Borås!
2. Liseberg, nästa helg!
3. Mörlanda Marknad på lördag!
4. Ev, Bokmässan nästa vecka!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Hihi, så söt han är Rebel. Han har väl blivit kär i Disa! :-)

Kul att det går så bra med Disa. Hur mår Rebel nu när det blir höst?
Visst är det underbart att rida på hösten? Inte så mycket insekter som på sommaren.

Håller med, man blir så glad av att åka till hästarna om man hoppar över någon dag.

SV: Ja de kommer nog att stå kvar i Borgstena. Har fått hyra en hage med vindskydd så det blir kanonbra.
Det är roligt att rida, men jag tycker om att köra också. Han har blivit roligare att rida på nu Grimmer, han vill galoppera och hitta på saker!


Kommentera här: