Hmmm...

Jag har fått lite skäll för att jag inte har uppdaterat bloggen ;). Jag erkänner att jag också tycker att det är dålig stil. Men jag vet inte varför det inte har blivit gjort. Jag har faktiskt ingen ursäkt. Det har hänt massor så jag borde ju skriva! Men men så är det så nu får ni en kort sammanfattning om vad som hänt så skall jag FÖRSÖKA bättra mig. Jag tycker att det är kul att skriva, så jag ska göra mitt bästa!
 
Rebel mår ibland sämre och ibland bättre... Just nu tycker jag att han är rätt okej. Jag började med att sätta igång honom men då blev han lite halt och därför har jag ställt av honom igen. Nu går han i hagen och skrotar och jag pysslar bara med honom. Jag har tänkt börja med att promenera med honom i paddocken denna veckan, för att där är underlaget mjukt och bra för hans hovar. Men han verkar nöjd med livet och det är bra!
 
Alessio har flyttat till Emilia som skall ha honom till ridning och körning! Hon lånar honom på foder till att börja med. Alessio har bott där i några veckor nu och vi var och hälsade på för två veckor sen. Han har det bra och har två halvblodskompisar. Det värsta var väl att han struntade i oss när vi kom :( Fast samtidigt är det bra att han trivs och Emilia är en bra och trevlig tjej, så det kommer att bli toppen!
 
Docka bor fortfarande hos Siw och trivs bra. Jag har hälsat på henne nångång då och då och hon har det gott!
 
Alva har flyttat hem till sin ägare igen, då vi inte klickade i ridningen! Det kändes samtidigt tråkigt då hon var en riktigt trevlig häst i övrigt!
 
Men......
 
Jag har hittat en ny foderhäst och det är:
 
Disa är ett varmblodssto som är 12 år och en riktigt trevlig häst. Hon är bra både att greja med och att rida. Hon har bott hos mig i en vecka nu och det känns hur bra som helst. Hon har inte startat löp sen hon var två år, utan är bara riden. Hon har vunnit riksmästerskapen för ridtravare i dressyr och gått hoppning. Hon är mjuk och fin att rida och lugn och trygg ute i skogen. Jag trivs verkligen med henne.
 
Så där ja! Nu vet ni hur det ligger till på hästfronten :)
 
Jag och Juha mår bra och naturligtvis längtar vi efter Lotta! Hon har fått sin första egna lägenhet i Hamburg och skall snart få åka till Cypern och jobba för Hard Rock Café. Imorgon är jag hästledig för då hjälper min medryttare mig med hästapållarna.

Kommentarer:

1 Majne:

skriven

Klart du inte hunnit blogga när du kör hästar fram och tillbaka med jämna mellanrum ;) hoppas du hittat rätt nu så du kan ta det lugnare igen. Kram

Svar: Som vanligt, Majne, så har du så rätt så :)
Katta

Kommentera här: