Helg!

Skönt med helg! Eller hur??? Åker ifrån jobbet fredag eftermiddag kl. 15.00 och bara längtade hem till soffan och gubben! Vad händer då?? Hinner förbi flygplatsen och sen går drivknuten på bilen sönder och bilen rör sig inte en centimeter till. Bara att ringa bärgare, bli körd till närmaste bilverkstad, ta sig till bussen och sen till svärföräldrarna för att låna deras bil! Kaaaaaching klockan är helt plöstligt 18.00! Helgen börjar inte precis som jag tänkt mig! Men men, resten har varit toppen!
 
Igår när vi var i stallet så släppte jag ihop Rebel och Disa, det gick hur bra som helst. De har ju gått i hagen bredvid varandra i två veckor nu, så de hälsade inte ens utan bara gick och betade bredvid varandra helt lugnt. Väldigt skönt! När vi var klara i stallet åkte vi direkt till stora syster och hennes gubbe och åt kräftor och satt och tjatade halva natten :).
 
Idag har vi tagit det lugnt och varit och firat mamma som fyller 75 år. Imorgon ser jag fram emot en ridtur på Disa!
 
 

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Usch, inte roligt med bilar som går sönder.
Jag har kört med trasig drivknut på min nu sedan i januari ungefär... Men än så länge håller den.

Vilken tur att det gick bra att släppa ihop hästarna!

Kommentera här: