Dressyrträning 1

Jag hade igår bokat en dressyrträning med Jonna. För att riktigt känna på Disa innan träningen, så red jag ett pass i paddocken på onsdagen. Då kom fram till att jag gör något konstigt för hon blir faktiskt riktigt sur på mig när jag rider henne på banan, det är inget som jag märkt när vi ridit ut. Jag märkte heller inget av det när jag  provred henne så jag funderade en hel del på det.
 
När det var dags för träningen igår så kände jag mig faktiskt riktigt osäker på om jag och Disa nånsin skulle komma överens i paddocken. Men med Jonnas hjälp de 2 första minuterna av träningen så var problemet löst. Fantastiskt!!!
 
Jag är (som vanligt) alldeles för hård i mina händer och har väl ridit Disa på samma sätt som Rebel och det går ju inte riktigt.... Jag får helt enkelt tänka om i min ridning och det är inte lite enkelt som det låter. Men Disa blev mycket gladare och mycket nöjdare när jag ändrade min ridning till att bli MYCKET mjukare!!! Vilken skillnad! Men vi jobbade bara i skritt och trav. I galoppen så red jag henne jättekonstigt så det väntar vi med tills jag kommer iordning riktigt med skritten och traven.
 
Så nu blir det träning varje vecka så jag kommer rätt i min ridning med hjälp av Jonna och det känns faktiskt riktig roligt. Det bästa är att Disa svarar precis som hon ska, så jag vet att jag gör rätt!
 
 

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Roligt att det gick bra träningen! Med lite arbete så kommer det säkert gå kanonbra för er! :-)

SV: Ja vi kan ju höras på sms i veckan. :-)

Kommentera här: