Hästmässa och ridning!

Igår fick Sanna följa med mig till stallet och rida Alessio! Dels för att jag skulle få en uppfattning om hur han är att sitta på nu och sen för att han behöver röra på sig. Det gick bra och vi tog en liten skrittur i byn eftersom man inte kan rida i skogen då det är älgjakt!
 
 
 
Idag tog jag en sväng till Hästmässan och det var riktigt bra. Jag fick åka ensam men det gjorde inte så mycket. Det fanns mycket att titta på och att shoppa. Visningarna i ridhuset var också bra, rejält utrymme för både ryttare och publik. Väldigt trevligt!
 
Idag har det varit ett riktigt höstruskväder, så därför åkte jag ut till hästarna på kvällen och satte på dem torra täcken och fixade lite. Linda hade annars hästarna idag men hon var ute på förmiddagen och hon hade hoppat i ösregnet! Duktig tjej :)

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Han ser fin ut Alessio.
Det hade vart roligt att låna honom till körning och något som min lillasyster kunde rida på.
Tyvärr kan jag nog inte erbjuda träning och tävling.

Kommentera här: