Väntar

Jag sitter och väntar på att tvättmaskinerna skall bli klara så jag kan hänga lite tvätt och på att Juha skall ringa så jag kan åka till stan och hämta honom. Han kommer med bussen från jobbet.

Jag har precis varit i stallet och fixat med pållarna. De går ute länge nu på kvällarna och betar så det går fort att fixa alla måsten.

Idag tömkörde jag Alessio och det gick strålande. Det står ett hinder uppställt i paddocken och det ligger lite bommar också - de är toppen att ha som riktningsmärke och att träna på att svänga runt. Han går verkligen bra nu, inga som helst problem.

Annars har väl veckan varit som vanligt, fantastiskt skönt med 3 dagars arbetsvecka! Inte för att jag inte trivs med mitt jobb för det gör jag verkligen - funderar ofta på om jag faktiskt inte har världens bästa arbetsplats.... Men lite ledighet säger man ju inte nej till!

I morgon skall vi åka på Mikaels 50-årskalas, annars skall vi ta det lugnt resten av tiden. Jo, jag skall rida också! Men annars bara njuta.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Det är verkligen roligt att det går så bra med Alessio!

Men det är som du skriver, vi har ju verkligen grejat med dem och lagt ner tid, energi och kärlek! :-)

Kommentera här: