Shoppning

Eller så där rolig shopping var det inte. Men har iallafall inhandlat halmpellets, papperströ och musli till pållarna. Jag handlar ju allt sånt på Granngården och jag har skaffat mig ett sånt där klubbkort. Det är riktigt bra. Jag får erbjudanden minst en gång i månaden och i veckan fick jag en rabattcheck på 100kr ifall man handlade för 500kr. Det var ju lätt som en plätt när jag behövde handla både strö och musli. Tack Granngården.

Jag måste också slå ett slag för Havrepappans blogg! Han skriver om hur det är att bli inblandad i hästvärlden. Jag skrattar och skrattar och skrattar varje gång jag läser den! Har ni aldrig läst om det han skriver så måste ni bara göra det!

Idag var Juha med i stallet och fixade marktjänsten. Det är toppen! Särskilt när man har massa som skall bäras från bilen till stallet.

Jag och Rebel tog en tur i paddocken och idag tränade vi på att göra 10 meters volter i hörnen. Det gick ganska bra men han var lite seg i början men sen fick jag igång honom. Han var också lite mer motsträvig i vänster varv men jag är nöjd efter avslutat ridpass.



Efter det så tog jag och Juha en promenad med Alessio i skogen. På vägen passerar man en gård där de har en hund som alltid skäller. På vägen ut så brydde sig inte Alessio om den men på hemvägen så var den livsfarlig och han fick ett rejält spel. Men skam den som ger sig, han skulle ju bara förbi så det fanns ju inget att välja på. Men han kastade sig, reste sig och höll på. Men förbi kom han och lugnade sig snabbt sen! Det blir den vägen nästa gång också!

Nu äter de nästan inget hösilage på morgonen. Allt låg kvar i hagen när jag kom, men de började äta det när vi var där. Fast jag har minskat ner det till hälften nu. De börjar bli lite väl runda, så det gäller att se upp!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Jag tycker också att Havrepappan skriver riktigt underhållande, hans ansökan till Ponnyakuten var faktiskt rolig ;)



Alessio måste ha tyckt att hunden såg helt annorlunda ut från andra håller, de brukar ju göra de :p

2 Jenny:

skriven

SV: Visst är det så! Jag känner att jag äntligen kan slappna av och bara glädjas nu, hur skönt som helst och så är jag ju mäkta stolt också, kan inte begripa att min lilla Rósa har fött fram något så fint :)



Näem va? Är han? Vad häftigt! :)

3 Natalie:

skriven

Härligt med lite hjälp i stallet!

Det måste vara skönt att ha en paddock som är så bra. Jag har ju inte så stor användning för det till mina hästar, men jag kan tänka mig att det är underbart för dig!



Hihi, rolig han är Alessio. ;-) Grimmer var livrädd att gå genom grannens gård för två år sedan, just på grund av hundarna. Nu går han bara rakt igenom även om hundarna springer runt benen och skäller.

Kommentera här: