Lite långledigt!

Nu stundar fyra dagars ledighet och det skall bli toppen! Eftersom jag skall forsätta tjata om vädret så hoppas jag verkligen att det kommer in lite varmare och lite finare väder!

I tisdags tränade min medryttare dressyr. Det hade gått bra men Rebel är stel innan han kommer igång och sen har han inte den bästa konditionen. Men Linda var nöjd och säkert Rebel också.

Igår hämtade snälla Kristin hö som jag fick köpa hälften av, så nu klarar jag mig hela sommaren. Jag tycker alltid att det är skönt att ha lite extra att ge dem ifall de behöver stå inne eller något annat inträffar.

Efter höbärningen så tog jag och Ulla en sväng i skogen med våra pållar. Det blev en härlig tur där vi faktiskt lyckades missa regnet.

Sen var det dags att tråkla in Alessio i eksemtäcket. Nu får han gå med det hela tiden för han har verkligen börjat klia sig. Jag får strunta i om det regnar när han har det på sig. Jag har iallafall beställt ett nytt från Börjes, så jag har ett att byta med. Men jag smörjade in honom rejält och sprayade honom med balsamspray så det är väl bara att fortsätta kämpa. Stackars lilla ponny.

Idag blir det löshoppning!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Jag hoppas verkligen också på varmt och fint väder! Eller ja, så länge det inte regnar hela tidne är jag nöjd ;)



Tyvärr är det ju så när de har eksem, täcket måste vara på hela tiden :/

Kommentera här: