Tid!

Nu har jag haft hjälp av min duktiga medryttare i två veckor och det känns riktigt bra! Jag känner mig inte lika stressad över att jag måste rida och motionera längre. Nu är det verkligen avkoppling att komma ut till stallet. Nu har jag hjälp 2 dagar i veckan och det känns verkligen toppen.

Det märks verkligen att värmen är här! Nu dricker mina tre hästar ca 25 liter vatten om dagen. Så nu är vattensläpar tiden här. Men det gör inget. Vad gör man inte för sina pållar. Jag har också varit duktig och skruvat ur Rebels broddar idag. Jag borde nog ha gjort det innan, med tanke på att han går med Alessio och jag inte är säker på hur sur Rebel kan bli på honom och kanske kicka till Alessio. Men nu är det gjort iallafall.

Alessio var hur lugn som helst att leda in från hagen idag - det var verkligen evigheter sen jag kunde leda in honom utan att behöva säga till honom på skarpen. Duktig ponny!

Dagens bilder på Rebel



Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Vad skönt att det funkar med nya medryttaren, det är super när man kan få någon dag ledig från stallet då och då, det finns ju annat som måste göras med.

2 Natalie:

skriven

Så bra att det funkar med medryttaren! Det är väl ganska svårt att hitta bra personer antar jag.



25 liter bara? Mina dricker 150L per dygn (tillsammans), men så äter de ju torrt hö i mängder också.



Ja nu ska vi väl inte behöva broddar mer va? :-) Duktig han är Alessio! Det är roligt när det går bra.



Söta bilder på Rebel! :-)

Kommentera här: