Sällskapsdam

Oj, vad tiden springer iväg. Det är inte alltid man hinner blogga - eller hur? Men jag skall uppdatera er på läget med mig och mina hästar.

Docka har åkt iväg till en av mina vänner som behövde låna en sällskapsdam. Självklart ställde vi upp och hjälpte till. Docka trivs bra och till helgen skall jag åka och hälsa på henne!

Alessio är så himla duktig. Här om dagen longerade jag honom och då var han inte alls brötig och springig. Han gjorde precis som han skulle och svarade bra på alla kommandon. Jag satt då upp ett litet hinder som han hoppade över helt galant! Tjoho vad duktig han är!

Rebel mår också toppen och har gått utan täcke ett tag nu och verkligen passat på att rulla sig - så nu har jag ingen vit ponny längre :(.

Igår var hovis i stallet och fixade deras hovar och han var väldigt nöjd med att jag jobbar med Alessio så mycket, han behövde knappt verkas eftersom han sliter sina hovar så fint!

SNART kommer Lottisen hem!!! Åh, vad jag längtar!!!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Oj, vilken tur att du kunde låna ut Docka.



Så roligt att det går så bra med plutten. Det var när Grimmer var 3 år som vi gjorde mest framsteg. När vi flyttade från Mollaryd och fram tills nu har det hänt väldigt mycket i Grimmers utveckling. Du har ett spännande år framför dig! :-)



Skönt för Rebel att kunna rulla sig ordentligt, det gör mina också nu. De är alltid leriga när man kommer ut till dem.

2 Jenny:

skriven

Vad snällt av dig att låna ut Docka och skönt att hon verkar trivas! :)

Kommentera här: