Morgonpigga!

I morse vaknade vi tidigt! Men vad gör det när solen strålar även idag.

Vi åkte tidigt till stallet och jag tog en härlig skogstur med Rebel, han tyckte det var härligt men var lite tittig idag och tyckte att alla granar var lika hästätande monster. Men det gick bra iallafall.

Sen var det Alessios tur och jag tänkte att jag skulle testa att tömköra honom ute på vägarna, eftersom han har varit så lugn det sista. Jag har bara tömkört honom i paddocken förut men nu var det alltså dags att testa. Det gick toppen! Han skrittade på så bra och travade när jag bad honom om det och gjorde halt när jag bad om det. Fantastiskt roligt att känna att han har gjort sådana framsteg det sista. Jag är riktigt stolt och han fick massor av beröm och morötter.

Resten av dagen har vi ägnat åt att rensa landen, plantera lite påskliljor och njuta av vädret!

Så här duktig är vår lilla ponny:

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

2 Jenny:

skriven

Hoppsan, nu skickade jag visst iväg en kommentar utan innehåll, så det kan gå! Hur som helst, vad duktig han är, lille Alessio! Det ska bli spännande att se hur långt ni kommit om ett halvår eller så, han verkar ju göra framsteg hela tiden :)

3 Natalie:

skriven

Roligt att Rebel fortfarande kan bli tittig, hästar blir aldrig gamla. ;-)



Ser mysigt ut på bilden, duktiga ni är både du och Alessio! Säg till om du vill ha hjälp/sällskap med tömkörning/körning av Docka och Alessio. Jag tycker bara det är roligt!



SV: Ja han har allt biffat till sig lite, precis som Grimmer! :-) De växer väl inte så mycket mer på höjden nu.



Tack så mycket! Du är så snäll som bryr dig hela tiden! Jag måste absolut hälsa på er någon dag och kanske är jag ridsugen då. :-)

Kommentera här: